منتــــدى الدكتور عبد الســــلام دائل... تربية....علــــــــوم.... تكنولوجيـــــــا

مرحبابكم

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتــــدى الدكتور عبد الســــلام دائل... تربية....علــــــــوم.... تكنولوجيـــــــا

مرحبابكم

منتــــدى الدكتور عبد الســــلام دائل... تربية....علــــــــوم.... تكنولوجيـــــــا

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
                 
     

 

نتائج التربية البيئية لطلبة البيولوجي والانجليزي على هذا الرابط: http://abdulsalam.hostzi.com/resultterm2.htm

المواضيع الأخيرة

» استخدام طريقة العروض العملية في تدريس العلوم
وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Icon_minitimeالخميس مايو 09, 2013 10:32 pm من طرف قداري محمد

» استخدام طريقة العروض العملية في تدريس العلوم
وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Icon_minitimeالخميس أبريل 18, 2013 10:26 am من طرف قداري محمد

» Ten ways to improve Education
وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Icon_minitimeالخميس فبراير 21, 2013 8:44 am من طرف بشير.الحكيمي

» مقتطفات من تصميم وحدة الإحصاء في الرياضيات
وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Icon_minitimeالثلاثاء يناير 29, 2013 8:30 am من طرف بشير.الحكيمي

» تدريس مقرر تقنية المعلومات والاتصالات
وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Icon_minitimeالأربعاء يناير 02, 2013 7:49 am من طرف انور..الوحش

» تدريس مقرر تقنية المعلومات والاتصالات
وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 19, 2012 10:00 am من طرف محمدعبده العواضي

» الواجبات خلال الترم 5
وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Icon_minitimeالسبت أكتوبر 06, 2012 11:12 pm من طرف بشرى الأغبري

» الواجبات خلال الترم4
وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Icon_minitimeالسبت أكتوبر 06, 2012 11:11 pm من طرف بشرى الأغبري

» الواجبات خلال الترم3
وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Icon_minitimeالسبت أكتوبر 06, 2012 11:10 pm من طرف بشرى الأغبري

مكتبة الصور


وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Empty

التبادل الاعلاني


    وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات

    avatar
    ياسمين صالح ناجي
    super 2


    عدد المساهمات : 389
    تاريخ التسجيل : 08/06/2012

    وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات Empty وحدة مقترحة لاكسلب مهارات التصميم وتقويم البرمجيات لدى الطالبات المعلمات

    مُساهمة من طرف ياسمين صالح ناجي الجمعة سبتمبر 14, 2012 2:19 pm

    http://library.iugaza.edu.ps/thesis/90176.pdf

    Abstrac

    The aim of the study was to give a suggested unit for acquisition the designand evaluative skills of educational software for educational trainer whospecialized in educational technology at the Islamic University in Gaza.The main question of the study was:what is the suggested unit to acquire the skills of design and evaluatingeducational software for educational trainer who specialized in educationaltechnology at the Islamic University in Gaza?There are other sub-questions to be answered such as:1.



    What skills of design educational software should be available to theeducational trainer who specialized in educational technology?2.



    What skills of evaluating educational software should be available tothe educational trainer who specialized in educational technology?3.



    What is the suggested unit for acquisition the skills of design andevaluative educational software for educational trainer whospecialized in educational technology?4.



    Are there statistically significant differences in the level of scientificknowledge for design the educational software on the sample of trainers before and after testing?5.



    Are there statistically significant differences in the level of scientificskill to evaluate the educational software on the sample of studentsbefore and after testing?To achieve the objectives of this study, the researcher used the formativemethod to build the educational unit and the test, also the researcher usedthe experimental method to know the effect of acquiring the skills of evaluating educational software on the study’s sample which consist of 26female student from the third level, specialization Applied Science andeducational technology at the Islamic University of Gaza, and to reach theresults of the study, the researcher prepared these instruments :

    1.

    Design test to measure the level of scientific knowledge for design skillsof educational software, and test is formed of 30 questions.

    2.

    Evaluative card to measure the level of scientific knowledge forevaluating the educational software skills and the card is consist of 43paragraph.



    The researcher used the appropriate statistical methods to analyze resultssuch as: averages and standard deviations, (T-test) for two linked and equal

    PDF created with pdfFactory Pro trial versionwww.pdffactory.com






      الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة نوفمبر 01, 2024 3:43 am