منتــــدى الدكتور عبد الســــلام دائل... تربية....علــــــــوم.... تكنولوجيـــــــا

مرحبابكم

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتــــدى الدكتور عبد الســــلام دائل... تربية....علــــــــوم.... تكنولوجيـــــــا

مرحبابكم

منتــــدى الدكتور عبد الســــلام دائل... تربية....علــــــــوم.... تكنولوجيـــــــا

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
                 
     

 

نتائج التربية البيئية لطلبة البيولوجي والانجليزي على هذا الرابط: http://abdulsalam.hostzi.com/resultterm2.htm

المواضيع الأخيرة

» استخدام طريقة العروض العملية في تدريس العلوم
أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Icon_minitimeالخميس مايو 09, 2013 10:32 pm من طرف قداري محمد

» استخدام طريقة العروض العملية في تدريس العلوم
أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Icon_minitimeالخميس أبريل 18, 2013 10:26 am من طرف قداري محمد

» Ten ways to improve Education
أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Icon_minitimeالخميس فبراير 21, 2013 8:44 am من طرف بشير.الحكيمي

» مقتطفات من تصميم وحدة الإحصاء في الرياضيات
أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Icon_minitimeالثلاثاء يناير 29, 2013 8:30 am من طرف بشير.الحكيمي

» تدريس مقرر تقنية المعلومات والاتصالات
أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Icon_minitimeالأربعاء يناير 02, 2013 7:49 am من طرف انور..الوحش

» تدريس مقرر تقنية المعلومات والاتصالات
أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 19, 2012 10:00 am من طرف محمدعبده العواضي

» الواجبات خلال الترم 5
أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Icon_minitimeالسبت أكتوبر 06, 2012 11:12 pm من طرف بشرى الأغبري

» الواجبات خلال الترم4
أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Icon_minitimeالسبت أكتوبر 06, 2012 11:11 pm من طرف بشرى الأغبري

» الواجبات خلال الترم3
أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Icon_minitimeالسبت أكتوبر 06, 2012 11:10 pm من طرف بشرى الأغبري

مكتبة الصور


أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Empty

التبادل الاعلاني


    أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة

    avatar
    ياسمين صالح ناجي
    super 2


    عدد المساهمات : 389
    تاريخ التسجيل : 08/06/2012

    أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة Empty أثر استخدام المختبرات الافتراضية في إكساب مهارات التجارب المعملية في مقرر الأحياء لطلابالصف الثالث الثانوي بمدينة جدة

    مُساهمة من طرف ياسمين صالح ناجي الجمعة أغسطس 24, 2012 12:31 pm


    Abstract
    Study Title: The Effect of using virtual labs in
    enriching the third class students ,at high schools –Jeddah, with
    the skills of experimental trials related to biology course.
    The problem of the study: the researcher addressed the problem of his study in the following question: The
    Effect of using sup positive labs in enriching the third class students ,at high schools –Jeddah, with the skills of
    experimental trials related to biology course ?
    Hypothesis: The researcher articulates the hypothesis of his study as follows:
    1. There was no statistical differences upon the indication (0.05) between the two means of marks
    regarding acquiring Morphology Skills for the experimental group (which studied using biology virtual
    labs) and the control group (which studied using traditional labs) throughout the distance observing after
    controlling the pre-tests.
    2. There was no statistical differences upon the indication (0.05) between the two means of marks
    regarding acquiring Anatomy Skills for the experimental group (which studied using biology virtual labs)
    and the control group (which studied using traditional labs) throughout the distance observing after
    controlling the pre-tests.
    3. There was no statistical differences upon the indication (0.05) between the two means of marks
    regarding acquiring Physiology Skills for the experimental group (which studied using biology virtual
    labs) and the control group (which studied using traditional labs) throughout the distance observing after
    controlling the pre-tests.
    4. There was no statistical differences upon the indication (0.05) between the two means of marks
    regarding acquiring Overall Skills for the experimental group (which studied using biology virtual labs)
    and the control group (which studied using traditional labs) throughout the distance observing after
    controlling the pre-tests.
    5. There was no statistical differences upon the indication (0.05) between the means of senses of the
    control group students regarding studying biology and experimental trials after and before using
    computer applications and virtual labs.
    Methodology: The Researcher used the experimental methodology, by studying the effect of the
    independent factor (virtual labs) on the dependent variable (Acquiring the experimental skills) included in the
    united determined for the experiment.
    Study Samples & Its Tools: The sample was chosen from the studied students and it was (68) student
    divided into two groups; Experimental Group which was (34) taught by using the virtual labs, and a Control
    Group which was (34) student taught by the traditional labs.
    The researcher used two tools; the first (Notes Cards) for experimental skills, and the second was
    (questionnaire) to measure sense.
    Results: the study concluded that there statistical differences upon the indication (0.05) between the means
    regarding marks of acquiring Anatomy, Physiology skills and the overall skills of the experimental group
    (which studied by using virtual biology labs) and the control group (which studied by using traditional biology
    labs), and that there is no statistical differences upon the indication (0.05) between the means regarding
    marks of acquiring Morphology skills for both the experimental and control groups. Also the study concluded
    that there are statistical differences upon the indication (0.05) between the means regarding marks of sense
    of the experimental group for studying biology and experimental trials, after and before using computer
    applications and the virtual labs for the interest of the students after using computer applications and the
    virtual labs.
    Recommendations: In the light of the results of the study, here is the most important recommendations:
    1. The importance of using the virtual labs technique widely in teaching biology at the high school stage for
    its great effect in acquiring the experimental skills.
    2. Making use of this technology to overcome these problems and hinders which face both teachers and
    students in studying the experimental section of biology.
    Suggestions
    1. Setting websites for the virtual labs in order to enable teachers and students to make use of this
    technology.
    2. Conducting more researches and studies in order to discuss the effect of using the virtual labs on
    acquiring the other sciences and in other regions in the kingdom.

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مايو 16, 2024 5:55 pm